SP2 w mediach

  

 

 

 

Nr 11/14 marca 2019r.

 

 

 

Nr 10/ 7 marca 2019r.

 

G.U.nr 47 str.7-8

 

G.U.nr 42 str.13

G.U.nr 25 str.12

 

                                                                          

15 marca 2018r.

Zaprogramuj się na Dwójkę!

 

W sobotni poranek 10 marca do Klimatycznej Szkoły Podstawowej nr 2 im. Jerzego Michejdy w Ustroniu zawitali niezwykli goście. To przedszkolaki wraz z rodzicami i opiekunami zawitały, aby obejrzeć szkołę, do której – być może – przyjdą we wrześniu jako uczniowie. U progu zostali uroczyście powitani przez starszych kolegów oraz gromadę robotów, bowiem one były tego dnia przewodnikami po szkole. Ale zanim nasi goście rozpoczęli swoją przygodę w świecie robotów, zobaczyli występ akrobatek oraz film o SP2, w którym bohaterami byli uczniowie klas I – III. Pokazali oni widzom całą szkołę, opowiadali o lekcjach, kółkach zainteresowań, konkursach, wycieczkach, ale przede wszystkim o tym, jak wesoło spędzają tu czas. Film ten z zainteresowaniem obejrzeli również rodzice, ale dla nich równie ważne było uzyskanie informacji o zasadach rekrutacji do szkoły oraz poszczególnych oddziałów – o czym poinformowała dyrektor Grażyna Tekielak (szczegółowe informacje na stronie http://sp2.ustron.pl/). Z wielkim zainteresowaniem nasi goście wysłuchali wychowawczyń przyszłorocznych klas pierwszych. Panie: Eryka Szurman, Marta Paździorko oraz Kinga Ludorowska przedstawiły ofertę zajęć pozalekcyjnych, jakie będą prowadzić dla swoich uczniów. Dzieci dowiedziały się, że po lekcjach będą Małymi Odkrywcami, odwiedzą Rozwojowe wzgórze, Planetę matematyki i komputerów, staną się gośćmi Krainy szachowej zabawy, a jako uczniowie Zakodowanej klasy będą za pan brat z Ozobotami oraz Dashem i Dotem.

Bogate w wiedzę o szkole i pełne zapału przedszkolaki ruszyły na spotkanie z przygodą. Wędrówkę rozpoczęły tańcząc wraz z Bemolkami „Robot Dance”. Zakodowana mapa wskazywała trasę wędrówki. Dzieci zobaczyły nowoczesną szkołę, sale pełne pomocy naukowych, wyposażone w tablice i monitory interaktywne oraz wizualizery. Czego tam nie było! Klocki Lego, Numicony, żaby solarne, modele elektrowni wiatrowych, ogromne liczydła i takie drewniane klocki o interesującej nazwie – Edu Martix. Wszystkiego można było dotknąć (żółwia też!), o wszystko zapytać, a nawet pobawić się na podłodze i zostać Mistrzem Kodowania! Dzieci z niedowierzaniem pytały – „Czy to jest uczenie się?”

Najlepiej było w świetlicy. Ileż radości miały maluchy skacząc do suchego basenu, bawiąc się w Sali Radosnej szkoły na dywanie interaktywnym, grając w piłkarzyki, rysując i projektując trasę wędrówki malutkich Ozobotów, a wreszcie odpoczywając na ogromnych pomarańczowych pufach. Przecież każdemu należy się chwila oddechu po zwiedzaniu szkoły, która jest jeszcze większa od przedszkola!

Na koniec zasłużona nagroda – zdrowa przekąska w szkolnej stołówce oraz dyplom i medal ucznia SP2.

Do zobaczenia we wrześniu!

Organizatorzy

1 marca 2018r.

 

 

 

Wywiad z Panią  Dyrektor szkoły , który ukazał się w Gazecie Ustrońskiej w dn. 23. XI.2017r „Nie chcemy wychować robotów” – kliknij 🙂

 

 

Kacper Greene i Paweł Janik są autorami gnomonu czyli  zegara słonecznego – to zegar, który odmierza czas na podstawie zmiany pozycji Słońca.

 

 

Podsumowanie pilotażowego programu programowania – poznaliśmy wyróżnionych

W czwartek, 28 września br. 32 nauczycieli oraz dyrektorów szkół odebrało wyróżnienia i nagrody Ministra Edukacji Narodowej za innowację pedagogiczną przeprowadzoną w ramach pilotażowego programu Ministerstwa Edukacji Narodowej Szkoła w Pilotażu Programowania.

Chęć udziału w pilotażowym wdrożeniu programowania w edukacji formalnej
w oparciu o innowacje pedagogiczne zgłosiło w ubiegłym roku ponad 2000 szkół.

Głównym celem Programu MEN było wprowadzenie i sprawdzenie w praktyce szkolnej powszechnej nauki programowania.

Do najważniejszych działań szkoły przystępującej do pilotażu należało opracowanie i wdrożenie autorskiego programu nauczania dla zajęć obowiązkowych. Efektem pracy szkoły było również wypracowanie wniosków pozwalających na dopracowanie zapisów nowej podstawy programowej wprowadzającej programowanie do edukacji formalnej.

Wojewódzcy koordynatorzy ds. innowacji w edukacji, rekomendowali do wyboru
ok. 160 szkół, z każdego województwa. Komisja ekspertów wybrała z nich 16 szkół –  jedną z każdego z województw.

Wyróżnieni autorzy innowacji odebrali również gratulacje od obecnych na uroczystości kuratorów oświaty ze swoich województw.

Lista wyróżnionych szkół:

  1. województwo dolnośląskie

I Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki w Legnicy

  1. województwo opolskie

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 w Brzegu

  1. województwo wielkopolskie

Szkoła Podstawowa nr 2 im. Augusta hr. Cieszkowskiego w Luboniu

  1. województwo małopolskie

Szkoła Podstawowa nr 126 im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

  1. województwo podlaskie

Szkoła Podstawowa im. Zesłańców Sybiru w Niedźwiadnej

  1. województwo zachodniopomorskie

Szkoła Podstawowa im. kpt. pil. S. Bartosika w Zegrzu Pomorskim

  1. województwo kujawsko-pomorskie

Zespołu Szkół Mechanicznych Elektrycznych i Elektronicznych
im. prof. Sylwestra Kaliskiego w Toruniu 

  1. województwo mazowieckie

I Liceum Ogólnokształcące im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

  1. województwo podkarpackie

Szkoła Podstawowa Nr 1 im. M. Kopernika w Ustrzykach Dolnych

  1. województwo warmińsko-mazurskie

Szkoła Podstawowa nr 9 w Olsztynie

  1. województwo łódzkie

Szkoła Podstawowa nr 3 im. Mikołaja Kopernika w Pabianicach

  1. województwo pomorskie

Szkoła Podstawowa im. Unii Europejskiej w Przywidzu

  1. województwo śląskie

Szkoła Podstawowa nr 2 im. J. Michejdy w Ustroniu

  1. województwo lubelskie

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. Henryka Sienkiewicza w Kraśniku

  1. województwo świętokrzyskie

Szkoła Podstawowa nr 10 z oddziałami integracyjnymi im. Szarych Szeregów
w Starachowicach

  1. województwo lubuskie

Gimnazjum w Zespole Szkół w Bogdańcu